Book goes movie

In 2016 worden er weer heel wat boeken verfilmd, dit is mijn lijstje van films waar ik voor sta te popelen om te gaan kijken in de bioscoop!




  • Me before you 
Deze film is - zoals jullie waarschijnlijk wel al weten - gebaseerd op het boek van Jojo Moyes met de gelijkaardige titel (in het Nederlands Voor jou). Ik ga ook meteen eerlijk zijn, ik heb dit boek nog niet gelezen, maar dat ga ik binnenkort doen! De trailer en de recensies van het boek zien er veel belovend uit.

Het boek gaat over Louisa die, nadat ze ontslagen werd, aan de slag gaat als verzorgster van Will, een jongeman die door een ongeluk verlamd geraakte en daardoor in een rolstoel is beland. Wanneer Louisa ontdekt wat Will van plan is, besluit ze alles op alles te zetten om hem van gedachten te doen veranderen. Maar hoe overtuig je iemand dat er nog zo veel avonturen te beleven zijn, als je zelf de wereld niet durft te ontdekken?

  • The BFG 
De GVR of languit De Grote Vriendelijke Reus, gecreƫerd door Roald Dahl, mijn ultieme kinderboek. In 1989 werd het boek al eens verfilmd in de vorm van een tekenfilm, maar in de zomer komt er een echte verfilming. Ik hoop dat de film mijn stoutste dromen zal overtreffen! Vooral geen druk op de schouders van Steven Spielberg hoor ...

In de film The BFG ontmoeten we Sophie, een weesmeisje dat ontvoerd wordt door een aardige reus, De Grote Vriendelijke Reus genaamd. Samen verzinnen ze een plan om de wereld te redden van de slechte, mensetende reuzen die de GVR pesten.

  • The girl on the train 
Gebaseerd op de VN thriller van het jaar 2015, het meisje in de trein van Paula Hawkins. De eerste thriller die ze ooit schreef en meteen een schot in de roos! In de film wordt Rachel Watson vertolkt door Emily Blunt, zij reist elke dag met de trein naar Londen. Tijdens deze rit stopt zij elke morgen aan hetzelfde rode sein ter hoogte van enkele charmante huisjes. Op een dag ziet ze iets vreemd in de tuin van een van de huisjes. Rachel kan dit echter niet voor zichzelf houden en stapt naar de politie, hierdoor raakt ze niet alleen verwikkeld in de gebeurtenissen die volgen, maar ook in de levens van iedereen die erbij betrokken is. 

Naar de verfilming hiervan ben ik benieuwd, in het boek lees je namelijk vanuit het oogpunt van verschillende personages. De film komt uit in oktober in Amerika, hierdoor is er denk ik nog geen trailer of poster te vinden.. 

  • Fantastic Beasts and Where to Find Them
Dit jaar in november worden we opnieuw gezogen in de magische wereld die J.K. Rowling gecreĆ«erd heeft. De film gaat over Newt Scamander's aankomst op Magical Congress of the United States of America en de magisch vergrote aktetas van Scamander waar verschillende gevaarlijk wezens in hun natuurlijke leefomgeving geborgd zijn. Deze gevaarlijke wezens zijn er in geslaagd te ontspannen, waardoor autoriteiten achter Scamander en de wezens zitten.

Oorspronkelijk gaat het boek over de geschiedenis van magie-zoƶlogie (de zoƶlogie van magische dieren) en geeft gegevens over magische dieren van de hele wereld. Het is een verplicht studieboek op Zweinstein.



Naar welke verfilming kijken jullie uit? 

Reacties

Populaire posts