Mijn to read-lijstje


Eigenlijk weet ik nooit op voorhand welk volgend boek ik ga lezen. Wanneer ik een boek uit heb, sta ik meestal een kwartier voor mijn boekenplanken te turen of in mijn mapje vol e-books te scrollen. Meestal neem/kies ik gewoon een boek op goed geluk, of wanneer ik al enkele thrillers of detectives na elkaar gelezen heb kies ik meestal resoluut voor een chicklit (zodat mijn hersenen even wat rust krijgen).

Volgende boeken staan resoluut op mijn to read-lijstje, kijk je even mee?

PAAZ van Myrthe van der Meer
Als Emma van de ene op de andere dag opgenomen wordt op de PAAZ, weet ze één ding zeker: hier is een fout gemaakt. Ze heeft namelijk een leuke baan, een geweldige vriend en een goed leven, dus dat ze dood wil kan dan toch geen probleem zijn?

Het is het begin van Emma's zoektocht door de absurde wereld van de psychiatrische kliniek met al haar regels, pillen en diagnoses - een zoektocht naar de uitgang, maar boven alles een zoektocht naar zichzelf. 



Ik mis mezelf van Lisa Genova
Alice is bijna vijftig en leidt een druk leven als wetenschapper wanneer ze de diagnose vroege alzheimer krijgt. Haar leven verandert drastisch: ze verliest haar baan en de regie over haar eigen wereld. Haar plan om haar man en kinderen niet tot last te zijn en op tijd afscheid te nemen, verdwijnt uit haar geheugen. Alice blijft achter zonder haar herinneringen aan het verleden en zonder hoop voor de toekomst.
Ze leeft in een heden dat soms even mooi, maar meestal verwarrend en zelfs angstaanjagend is. (bol.com)


De kronieken van Narnia van C.S. Lewis
In 'De complete Kronieken van Narnia' staat de strijd tussen goed en kwaad centraal. Het is een verhaal over een magisch land, waar de bomen en dieren kunnen spreken. Regelmatig vinden er veldslagen plaats tussen reuzen, centauren, dwergen en faunen. De goede kant wordt in de strijd meerdere malen bijgestaan door vier kinderen: Peter, Susan, Edmund en Lucy Pevensie. En natuurlijk de machtige leeuw Aslan, wiens kracht bijna oneindig lijkt... (Uitgeverij KOK)

In dit boek ben ik al begonnen met lezen! Ik heb het eerste verhaal 'Het neefje van de tovenaar' al gelezen. Zeer mooie inleiding over het begin van Narnia. Binnenkort verschijnt hierover een recensie!

Ik ben Pelgrim van Terry Hayes
Pelgrim is de codenaam van een man die niet bestaat. De geadopteerde zoon die uitgroeide tot een van de beste spionnen. De regisseur van een uiterst geheime eenheid binnen de Amerikaanse spionagedienst. Een man die, voordat hij van de aardbodem verdwijn, het ultieme boek schreef over forensisch onderzoek. Het is datzelfde boek dat hem een jaar later in een obscuur hotel in Manhattan doet belanden, waar het lichaam van een onherkenbaar verminkte jonge vrouw is gevonden. Maar wat begint als een moordonderzoek zonder aanwijzingen, verandert in een zoektocht naar een onbekende vijand die een weerzinwekkend plan tot uitvoer wil brengen. (A.W. Bruna Uitgevers)

Van alle vier de boeken kan je dit jaar nog een recensie verwachten, ik ga deze namelijk allemaal lezen voor mijn reading challenge 2016! Dit zijn trouwens niet de enige boeken die op mijn to read-lijstje staan, op Goodreads bevat mijn lijstje ongeveer 80 boeken die elke maand blijft groeien ...


Welk boek willen jullie binnenkort graag lezen? 



Reacties

Populaire posts