Harry Potter Exhibition

Vanaf 30 juni kunnen Harry Potter-fans een hele zomer lang naar de Harry Potter Exhibition in Brussel en dit weekend ging de wereldwijde verkoop van het achtste en laatste deel van Harry Potter van start. Een zomer vol Harry Potter dus! 
Op 16 juli had ik na lang wachten (ik had mijn ticket al in februari gekocht - oeps) eindelijk de kans om de decors, attributen, kostuums, ... van dichtbij te bewonderen. En eerlijk? Ik heb me dit geen moment beklaagd! De hele tijd stond ik mijn ogen uit te kijken, ik wou zo dicht en zo lang mogelijk alles bekijken. Lees snel verder en ontdek filmpjes en foto's!

Allereerst kregen enkele bezoekers de kans om door de sorteerhoed gesorteerd te worden, dit was leuk om zien, maar moeilijk te verstaan omdat de sorteerhoed vrij stil sprak en het was niet zo spectaculair als ik verwacht had... Hop naar het volgende dan maar. En pas na het sorteren begon het magische avontuur! Via de magische sfeer aan de Hogwarts Express naar de decors en de rekwisieten. 




(Ik hoop binnenkort een filmpje te kunnen plaatsen!)

Het laatste en achtste deel uit de boekenserie is Harry Potter and the Cursed Child (Harry Potter en het Vervloekte Kind), is niet geschreven in een verhaalvorm zoals de voorgaande boeken maar is het uitgeschreven script van het toneelstuk. De wereldpremière van het stuk vond plaats in West End in Londen op 30 juli 2016. Het toneelstuk is geschreven door J.K. Rowling, John Tiffany en Jack Thorne.


Van zodra dit boek in het Nederlands verkrijgbaar is, sta ik aan de toonbank in de boekhandel! Heb jij jouw Engels exemplaar al? En wat vond je van de Harry Potter Exhibition? Of ben je nog aan het aftellen tot jij alles kan gaan bekijken? 

Reacties

  1. Ik ben ook naar de Harry Potter Exhibtion geweest en ik vond het super leuk! Al had ik wel het idee dat alle acteurs massa's klein zijn als je naar de kostuums keek :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat had ik ook! Zelfs als ik hun hoofd er in gedachte aan toevoegde... Ik hoop voor de acteurs dat het een illusie was, haha! :D

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts