Cadeautips voor de feestdagen

De mooiste en meest gezellige tijd van het jaar breekt aan: Kerstmis en Oud- en Nieuwjaar. Bij de meeste mensen staat er een kerstboom te fonkelen met al zijn lichtjes en versieringen, de straten zijn verlicht en overal ploppen er sfeervolle kerstmarktjes uit de grond. 

Vorig jaar had ik al enkele last minute cadeautips gegeven waar mijn boekenhart sneller van gaat slaan, je vindt deze hier. Maar nu zal ik proberen om tips te geven aan jullie, boeken voor elk was wils! De boeken die ik aangeef zullen iets of wat specifieke doe-boeken zijn of met specifieke onderwerpen, romans zullen niet echt aan bod komen. 



2016 was een jaar naar mijn Harry-hart. Voor de Harry Potter-fans kan je kiezen uit twee boeken, Harry Potter en het vervloekte kind (originele titel Harry Potter and the cursed child) of Fantastic Beasts and Where to Find Them, The Original Screenplay. Beide boeken zijn van oorsprong geen verhalen, het zijn scripts. Het vervloekte kind is gebaseerd op een toneelstuk, en Fantastic Beasts is gebaseerd op de film, die dan weer gebaseerd is op een studieboek geschreven door J.K. Rowling die in de Harry Potter-films voorkomen. (Begrijp je het allemaal nog een beetje?)


Voor mijn verjaardag had ik van mijn zus een kleurboek gekregen, een kleurboek voor volwassenen weliswaar (nee niet hét Kleurboek voor volwassenen). En eerlijk? Het was echt rustgevend, nu weet ik weer waarom ik dat als kind ontzettend leuk vond. Daarom, voor de creatievelingen onder jullie: een kleurboek. Je hebt er ondertussen al veel verschillende soorten, je hebt er op filmgebaseerde tekeningen, mandala's, seizoensgebonden, dieren, ... Wat, ik denk, ook heel rustgevend is en beetje in dezelfde lijn ligt, is handletteren. De mooiste handschriften kan je zelf leren in plaats van met de computer te maken. De boeken met handleidingen en voorbeelden rijzen als paddenstoelen uit de grond. 


De laatste tip die ik wil geven is voor diegene die graag in de keuken staan. De laatste tijd vind je zoveel soorten kookboeken. Je kan zelfs je serie kookboeken uitbreiden met boeken over hoe je de beste cocktails maakt, welke wijn bij welk gerecht past, boeken toegespitst op bepaalde ingrediënten of gerechten (soep, tapas, havermout, aardappel, ...). Het naar mijn leukste boek qua lay out en vormgeving is het Ikea bakboek. 


Welke boeken raden jullie aan 
om cadeau te geven tijdens de feestdagen? 



Reacties

  1. Fika, het bakboek van Ikea is echt zo mooi! De prinsessentaart komt ooit op tafel te staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts