Eva Daeleman – Het jaar van de hond

In oktober 2015 bracht Eva Daeleman haar eerste boek uit, het prachtig geschreven Factor 25. Dit jaar bracht ze haar tweede boek uit “Het jaar van de hond”. Ze vertelt daarin haar eigen verhaal, over hoe ze te horen kreeg dat ze een burn-out had, de media-aandacht die daarbij kwam kijken, hoe ze moest lopen voor haar leven op 22 maart, en vooral hoe ze met zichzelf worstelde om beter te worden.

In een atypische lay-out waar geen hoofdstuk begint waar het in een traditionele indeling wel zou beginnen, verdeelt ze haar boek onder in seizoenen. Ieder seizoen een deel, met daarin hoofdstukken die worden aangeduid met enkele woorden en een goudkleurig cijfer. Af en toe een citaat die in het goud en stukken met een lijn eronder. De aanslag in Zaventem en Brussel staat zwart omrand, met een goede reden. Ik ben grote fan van hoe het boek er visueel uitziet.

Zoals ze zelf al aangeeft is het geen boek dat je vertelt hoe je zelf moet omgaan met een burn-out. Ze vertelt op een rauwe manier haar zware strijd. Toch gaat ze humor en luchtigere onderwerpen niet uit de weg. Zo vertelt ze regelmatig over haar grote liefde Olav en zijn vele scheetjes. Ik vind het chapeau dat ze dit durft doen, delen met de wereld hoe moeilijk het is om met een burn-out om te gaan. Te beseffen dat het je allemaal te veel is geworden.

“In Het jaar van de hond wil ik samen met jou de kronkelwegen van mijn leven bewandelen.” Eva Daeleman, ik had het zelf niet beter kunnen samenvatten.


★★★★


256 pagina’s
€ 19,99
ISBN 9789022333587

Reacties

Populaire posts