Jenny Han - Aan alle jongens van wie ik hield

Aan alle jongens van wie ik hield gaat over Lara Jean en, hoe kan het ook anders met zo'n titel, alle jongens op wie zij ooit, al dan niet heimelijk, verliefd is geweest. 

Elke keer dat Lara Jean verliefd is en het draait weer op niks uit, schrijft ze een brief aan de desbetreffende jongen om de periode af te sluiten. Ze stort haar hart uit, adresseert de envelop, doet hem dicht... en stopt de brief in een doos die ze bewaart onder haar bed. Totdat op een dag de doos weg is, en alle brieven ook. Ze blijken te zijn gepost, inclusief de laatste, die gericht was aan Josh, het vriendje van haar oudere zus.

Ik heb dit boek uitgelezen op 6 dagen tijd, dat is sneller dan het gemiddelde dat ik nodig heb om een boek uit te lezen. Dat het boek vlot leest, is dus al duidelijk, maar vond ik het goed boek?

Ik heb dit boek in mei gelezen, en ik moet eigenlijk diep in mijn geheugen graven om nog iets over dit boek te weten. Het verhaal heeft dus geen blijvende diepe indruk nagelaten, wel weet ik nog dat ik enthousiast het vervolgverhaal op mijn TBR-lijstje gezet heb.

Na nadenken is dit eerste wat in mij opkomt: een gezellige meidenroman, tienerdrama met de nodige luchtige humor. Ondanks dat er verschillende jongens zijn die een brief van Lara Jean ontvangen gaat het verhaal voornamelijk over Lara Jean (uiteraard), Peter (de jongen waarmee ze haar eerste kus had) en Josh. Dit komt wel ten goede van het verhaal, aangezien er niet zoveel diepgang is in de personages, het verhaal zou eronder geleden hebben indien er meer jongens aan bod kwamen.

Ondanks dat het boek ver in mijn geheugen zit, vond ik het een luchtige tienerroman die voor de nodige ontspanning gezorgd heeft. De vervolgverhalen ga ik ook nog lezen, ben benieuwd!

★★★
Uitgeverij Moon
320 pagina's
€ 19,99
ISBN 9789048831210

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts