M.J. Arlidge - Iene Miene Mutte

De een leeft, de andere sterft. Kies maar.

‘Iene Miene Mutte’ is het eerste deel van de ondertussen razend populaire Helen Grace serie van M.J. Arlidge. Een meisje komt verwilderd uit een bos gelopen, met het meest afschuwelijke verhaal, ze moest haar vriendje vermoorden om weg te geraken. Helen Grace en haar team bijten zich vast in het onderzoek. Wanneer er een tweede tweetal ontvoerd, uitgehongerd en voor hetzelfde dilemma wordt gezet, weet Helen Grace het zeker. Ze heeft met te maken met een ingenieuze psychopaat.
Wanneer ik dit als plot lees kan ik niet wachten om het te lezen, maar heeft dit eerste deel mij doen smachten naar meer? Lees het hier.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik een grote fout had gemaakt voor ik dit boek begon te lezen. Ik had per ongeluk enkele pagina’s van het tweede boek gelezen vooraleer ik dat doordat. Ik wist wie de moordenaar was…
Dat nam gelukkige alle spanning niet weg. Op het einde had ik wel een beetje genoeg van de moorden en net dan kwam er een twist. Alsof M.J. Arlidge het besefte dat het welletjes was en er vaart moest achter steken. Zijn vlotte schrijfstijl en de afwisseling in tijd aan de hand van flashbacks maakte dat ik het waarom achter de moorden wou weten.
Omdat het een serie is kwamen er wel heel wat personages aan de beurt. Ik vond dat niet storend, in het eerste deel wordt er altijd wel een basis gelegd. Ik kan begrijpen dat anderen het daar moeilijker mee hebben.
Ik vond het een aangenaam begin van een serie dat me een beetje deed uitkijken naar deel 2.

Leen


★★★


Uitgeverij Boekerij
November 2015
340 pg’s
€18,99
ISBN 9789022569030


Reacties

Populaire posts