J.K. Rowling - Harry Potter en het vervloekte kind deel 1 en 2

Ik was de enthousiasme voorbij toen bekend werd gemaakt dat er een achtste deel op komst was van het Harry Potter verhaal. Mij nog eens volledig laten opslokken door de magische wereld. Op Nieuwjaarsdag was het dan eindelijk zo ver, dankzij mijn vriend had ik eindelijk het boek in handen! Snel snel het huidige boek uitlezen zodat ik kon kennismaken met het Vervloekte Kind.


Maar waarover gaat dat achtste en normaal gezien laatste verhaal? 


Negentien jaar later. Het leven van Harry Potter was al nooit eenvoudig, maar nu hij een overwerkte ambtenaar is op het Ministerie van Toverkunst en vader is van drie schoolgaande kinderen lijkt alles nog moeilijker. Terwijl Harry wordt achtervolgd door zijn verleden dat weigert verleden tijd te blijven, worstelt zijn jongste zoon Albus met een familie-erfenis waar hij nooit om gevraagd heeft. Wanneer het verleden en heden dreigen te versmelten, leren zowel vader als zoon dat duisternis soms uit onverwachte hoek komt.

Wat het boek mijn enthousiasme waard..? 


Ik had al redelijk wat recensies over het boek gelezen, de meeste lezers moesten wennen aan de vorm waarin het boek geschreven is: als een script. Met deze vorm had ik geen probleem, het enige wat ik miste was emotie, deze was namelijk niet altijd duidelijk.

Hoe zit het met het verhaal, met de inhoud van het boek? Dat was goed, mijn favoriete tovenaars als volwassenen leren kennen, het was een aangenaam verhaal met de nodige spanning en vlotheid die we gewoon zijn van de Potter-boeken.

Minpuntjes aan dit boek? Ik miste wel wat het magische Zweinstein, de lessen, de magie. Dit komt door het gebrek aan setting, aan omkadering, door de scriptvorm. Jammer, gemiste kans.

★★★

Uitgeverij De Harmonie
Aantal pagina's: 352
€ 19,90
ISBN: 9789076174945

Reacties

  1. Ik ben een enorme Potterhead, maar vond dit boek ook een ontzettende tegenvaller. Aan de andere kant is dat natuurlijk logisch, aangezien het hier om een script gaat en geen echt boek. Maar toch, jammer...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig hebben we nog de film van Fantastic Beasts and where to find them om ons een beetje magisch te wanen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts