Cristina Caboni - De Bloementuin

Een voorproefje van de lading blogberichten die ik voor jullie heb klaarstaan is De Bloementuin van Cristina Caboni dat op 11 augustus 2017 verschenen is bij Xander Uitgevers. 

Als Iris Donarti in Londen haar evenbeeld tegen het lijf loopt, wordt haar wereld op zijn kop gezet. Deze vrouw, Viola, moet haar verloren tweelingzus zijn. 

Twintig jaar lang werden de zussen van elkaar gescheiden. Op zoek naar hun wortels beginnen ze samen aan een zoektocht die hen naar hun geboorteplek leidt: een huis in Toscane met een betoverende tuin vol exotische bloemen. Voor het eerst in hun leven voelen de zussen zich thuis en volledig begrepen. 

Maar niet alles is wat het lijkt. De villa verbergt een groot geheim. Kunnen Iris en Viola het mysterie van hun verborgen verleden ontrafelen? En wat gaat er schuil in het hart van de tuin?

Heeft deze bloementuin mij kunnen bekoren?

Dat Caboni een passie heeft voor parfum, bijen en bloemen valt niet te ontkennen, haar boeken stralen deze passie namelijk uit. De bloementuin, haar derde boek gaat letterlijk over een tuin vol bloemen, haar debuutroman kreeg de titel De dochter van de parfumeur, en haar tweede boek heet De bijenkoningin.

Naast de duidelijke link tussen de titel en het verhaal, wordt elk hoofdstuk ingeleid met wat extra informatie over bloemen en planten. Ik zag geen link tussen het verhaal en deze informatie, maar het was een leuk extraatje omdat ik sommige bloemen herkende. 

Ik vond De bloementuin een ontspannend boek om te lezen tijdens de zomermaanden, dankzij het mysterie rond de grootmoeder en de villa blijft je nieuwsgierig de baas doorheen heel het boek. Omdat het mysterie tot het einde blijft hangen had ik soms wel het gevoel dat het mocht vooruitgaan, dat het verhaal sneller mocht openbloeien.

De schrijfstijl was vlot, de hoofdstukken niet te lang waardoor je het boek makkelijk kon neerleggen en weer oppakken, de personages waren aangenaam, maar konden dieper uitgewerkt worden door de lengte van het verhaal. Aangenaam zomerboek, maar met een niet zo mooie cover (als ik daar iets over mag zeggen...).

Gaan jullie het boek lezen? 

★★★

Xander Uitgevers
Augustus 2017
Aantal pagina's: 400
€ 19,99
ISBN:9789401607339
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts