Shakespeare and Sons boekenwinkel

Het voorbije weekend was ik op citytrip naar Praag. Terwijl ik samen met een vriendin door de kleine straatjes van de prachtige hoofdstad van Tsjechië aan het stappen was, stuitte ik plots op de boekenwinkel Shakespeare and Sons.



Ik moest bij het zien van dit winkeltje meteen denken aan de boekenwinkel die je vindt in Parijs: Shakespeare and Company. Het winkeltje schreeuwde mij toe met de woorden 'Kom binnen, kom binnen'. Ik kon dus niets anders doen dan de winkel binnenstappen. 

De boekenkasten staan vol, maar echt bomvol, met boeken tot het plafond, allemaal (of toch voor zover ik kon zien) Engelse titels. Doordat de winkel boordevol staat, wist ik niet waar eerst te kijken, hierdoor heb ik wel heel wat titels gemist. Maar, toen ik doorliep naar vanachter kwam ik bij de kinder- en tienerboeken en de klassiekers. 

Ik werd opnieuw verliefd op Harry Potter, de hele set stond daar namelijk van de prachtige Engelse editie die gemaakt werd door Jonny Duddle. (Zoek maar eens op!). Recht tegenover Harry Potter stonden dan de klassiekers. Jane Austen, Ernest Hemingway, Leo Tolstoj, Lewis Carroll... ze waren er allemaal, en ik wou ze allemaal meenemen. 

Jammer genoeg had ik enkel handbagage genomen en stond mijn valies al op uitpuilen, ik heb dus geen boek gekocht... Daar heb ik nu spijt van, mooi excuus om eens naar Parijs te gaan, Shakespeare and Company te bezoeken en daar niet buitenstappen zonder klassieker! 

Hebben jullie dit Praags pareltje al ontdekt? Welk boek hebben jullie dan gekocht? 

 

Reacties

  1. Toevallig, mijn vriend en ik zijn ook net in Praag geweest! Ik dénk dat ik dit winkeltje gepasseerd ben – ik herinner me de buitenkant –, maar ik ben niet binnengeweest. Ik probeer namelijk geen papieren boeken meer te kopen en dit zou nét iets te tempting geweest zijn, hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie weet hebben we elkaar gekruist! Haha! Waarom koop je geen papieren boeken meer?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts